Talojen numerot, Juuka, Vuokko

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
sametti

Talojen numerot, Juuka, Vuokko

Viesti Kirjoittaja sametti » 10.01.2016 14:52

Sukututkimuksessani. Olen saanut selville melkein kaikki talojen numerot. Talo 14 on vain niin vaikeaa hahmottaa kartalle, kun sillä on nimi Sarala ja Saksala. Sarala on vuokossa kuten Saksalakin on sinne jossain vaiheessa laitettu. Kuitenkin kartoista haen niin Saksala on minun mielestäni jossain Paalasmaan lähellä. Taidan olla ihan hakoteillä. Aluksi aattelin, ja kuten mielestäni sopisi, että 14 olisi jossakin Lehtoniemen alueella???
Toinen ihmetyksen aihe on 1915 saviniemi 18. Oliko siellä useampia mökkejä / torppia. Isovanhempani Taavi Kortelainen s. 1.3.1874 ja Riirra Kaisa Kortelainen syntynyt 3.3.1877 Juuka Vuokko , ovat asuneet lampuotina Saviniemellä viljelijä Gustaf Cederbergin mailla?? Jotenkin nämä kartat ei minulle aukea. Olisin kiitollinen tiedoista

TapaniKoo

Re: Talojen numerot, Juuka, Vuokko

Viesti Kirjoittaja TapaniKoo » 10.01.2016 21:27

Varsin usein maatilaan kuuluu useita palstoja. Tilukset ja palstat saattavat sijaita usean kilometrin päässä toisistaa. Kartoille tilojen nimien asettelu on tällöin kompromissityötä. Henkikirjoista ei näe onko tila useampipalstainen. Vain vanha kunnon maarekisteri sen osasi kertoa. Nyt sen nimi on kiinteistötietojärjestelmä.
Kansalaisen Karttapaikan avulla voi päästä alkuun. Tarkin tulos syntyy maanmittaustoimiston tietojen avulla. Jostakin luin että nettiin on tai ollaan laittamassa ilmaiseen käyttöön nuo parhaat karttatiedot.

sametti

Re: Talojen numerot, Juuka, Vuokko

Viesti Kirjoittaja sametti » 19.01.2016 13:03

Kiitos viestistäsi TapaniKoo. Yritän etsiskellä.

Vastaa Viestiin