Vanhoja valokuvia

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Kimmo Nylund
Viestit: 15
Liittynyt: 20.07.2018 12:16

Vanhoja valokuvia

Viesti Kirjoittaja Kimmo Nylund » 11.03.2024 14:08

Hei, tietääkö joku onko Pedersören, Pietarsaaren alueelta säilynyt jonkun 1800-luvulla vaikuttaneen valokuvaajan kuvia paikallisista henkilöistä. Isoisoisäni Gustaf Alfred Nylund (Ny) s. 1868 , oli kotoisin Pedersörestä ja hänestä minulla on joitakin kuvia, mutta hänen vanhemmistaan Johan Fredrik Nylundista (Ny) s. 1837 ja äidistä Lovisa Andersdotter Nylundista s. 1835 tai siskoista Johanna ja Sofia minulla ei ole kuvia. Sofia avioitui Samuel (Samuli) Uiton kanssa ja he muuttivat Ouluun, jossa Samuli toimi ylijunailijana rautateiden palveluksessa. Johanna muutti Turkuun ja avioitui Engblom-nimisen miehen kanssa, jonka kuoltua Johanna muutti Ameriikkaan. Joitain kuvia varmaankin voisi löytyä vaikkapa passin hakuun liittyen, mutta en tiedä mistä ryhtyisin kuvia hakemaan. Osaisiko joku neuvoa minua?

hennat
Viestit: 7
Liittynyt: 14.09.2023 19:42

Re: Vanhoja valokuvia

Viesti Kirjoittaja hennat » 14.04.2024 13:02

Hei Kimmo!
Oletko katsonut lääninhallitusten aineistoista? Esteettömyystodistuksista ja passihakemuksista saattaa joskus löytyä valokuvia. Siirtolaisinstituutista kannattaa käydä myös katsomassa. Itselläni oli jokin aika sama ongelma ja tälläiset neuvot sain kansallisarkistosta :)

Vastaa Viestiin