Genissä profiilien liittäminen

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
AnnaManna
Viestit: 7
Liittynyt: 27.03.2023 21:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Genissä profiilien liittäminen

Viesti Kirjoittaja AnnaManna » 07.06.2023 22:21

Hei,
Olen Genin suht uusi käyttäjä ja toivon neuvoa Genin profiilien liittämisestä.
Olen tehnyt uusia profiileja. Lisännyt linkkejä kirkonkirjoista. Tarkistanut, että ko henkilöistä ei ole vielä profiileja. Liittänyt profiileja projekteihin. Olen täydentänyt jo olemassa olevia profiileja omien tutkimusteni perusteella. Minut on lisätty jo isoon puuhun.

Mutta nyt en millään osaa liittää omia tekemiäni profiileja jo olemassa oleviin. Haluaisin liittää jo olemassa olevaan perheeseen lapsen, jonka olen itse luonut. Vaimon jo olevassa olevalle miehelle... Oman äitini vanhempiinsa, jonka joku oli jo aiemmin tehnyt.
Yritin lukea Genin omia ohjeita mutta en vaan ymmärrä. Minua sekoittaa kun siellä puhutaan tuplaprofiileista ja niiden yhdistämisestä mutta minun tapauksessa ei ole kyse siitä.
Voisiko joku ystävällisesti antaa sellaisen rautalankamallin liittämisestä koska haluan itse oppia tekemään liittämisen.

Kun sen opin niin sitten alan opiskelemaan miten saan vanhoja mustavalkokuvia skannattua koneelleni ja liitettyä profiileihin.
Ja tietysti tuplaprofiilit..

Kiitos!

ninaireene
Viestit: 179
Liittynyt: 01.09.2007 11:37

Re: Genissä profiilien liittäminen

Viesti Kirjoittaja ninaireene » 11.06.2023 10:33

Osaan tehdä yhdistämisen, mutta en osaa tehdä siitä kirjallista ohjetta siten että se olisi rautalangasta tehty.

Oletko facebookissa? Siellä on ryhmä Yhteiset sukujuuret, missä neuvotaan asiasta kuin asiasta Genin suhteen.

ajattiojriK
Viestit: 146
Liittynyt: 26.03.2017 16:49

Re: Genissä profiilien liittäminen

Viesti Kirjoittaja ajattiojriK » 11.06.2023 15:28

Vaikea selittää pelkällä tekstillä, mutta jotenkin näin:

Ota puunäkymä (se missä on sinisiä ja punaisia laatikoita) ja klikkaa henkilön laatikosta tyhjää kohtaa, vasempaan reunaan aukeaa lisätietoja henkilöstä.

Tästä vasemman reunan jutusta valitse se 'kolme pistettä' nappi, paina sitä, valitse se hieman ristin muotoinen 'move profile', en tiedä mitä lukee jos geni on suomeksi.

Ja nyt mene sinne toiseen puunäkymään, missä on se toinen sama henkilö. Älä avaa tätä toista etukäteen valmiiksi selaimen välilehteen tms., vaan vasta sitten kun on klikattu tuota 'move profile'.

Raahaa hiirellä yläoikealta se henkilö siihen puuhun saman henkilön päälle ja päästä napista irti. Geni kysyy onko sama henkilö vai sen ja sen lapsi tms. Valitse sukulaisuussuhde oikein.

Valmis.

Avatar
Ilpo
Viestit: 285
Liittynyt: 23.09.2006 20:29
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Genissä profiilien liittäminen

Viesti Kirjoittaja Ilpo » 22.06.2023 17:37

Olen itse yhdistänyt profiileja sieltä yläoikean valikoista Yhdistä profiili. Usein käy niin, että Geni ilmoittaa, ettei profiilia ole. Siinä on sitten mahdollisuus tehdä laajennettu haku. Laajennetulla haulla profiili yleensä löytyy. Muistaakseni siihen pitää antaa koko url (http-osoite). Pelkällä profiilinumerolla ei löydy. Toivottavasti tämä auttaa jotakuta.

Vastaa Viestiin