Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
TarjaÖrnelund
Viestit: 3
Liittynyt: 01.06.2023 21:02

Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja TarjaÖrnelund » 02.06.2023 21:09

Olisin niin kiitollinen jos joku pystyis auttamaa minua . Etsin tietoja äidistäni, Sirkka-Liisa Pöyhöisestä. Kun olin lapsi, vuoden vanha , jätti äitini minut ja pikkusiskoni. Isä oli ja tuli olemaan meidän isä ja äiti, ja sais kanssa lain mukaan meidät avioerosta.

Äitini tuli pari kertaa meille, kun olimme pieniä, viimeisen kerran näin hänet kun olin 9 vuotta. Muistaisin että hänellä oli sisko, ja veli. Muistan että näin minun mummon yhden kerran, mutta en tiedä ( muista) mikä hänen nimensä on, tai kuka oli minun äidin isä ( Sirkka-Liisa oli lapsena maalla isovanhempien luonna , sen takia luulen että minun mummo voi ollut nuori, ja yksinäinen kun äitini syntyi)

Olen yrittänyt löytää äitini DNA kautta, mutta ei mitään, mutta olen saanut tietää, että äitini suku on eestiläisiä, suunilleen 20%. Isäni suku olen löytänyt takaisin 1600 luvulta, ja se on niin kivaa, mutta äidistäni en edes tiedä mistä minun pitäis alkaa.

Äitini nimi oli Sirkka-Liisa Pöyhönen hän syntyi 27/12 1937 Helsinki, hän kuoli 18/8 2000 Jommalassa Ahvenanmaassa . Äitini oli naimisissä isäni kanssa 13/3 1954 - 18/1 1965 isäni nimi on Kaarlo Mallenius. Kun äitini kuoli oli hänen sukunimi Gustavsson . Hän oli naimisissä Allan Gustavssonin kanssa .

Niin kuin alotin , mitä tahanssa. Nimeä, tietoja, minulla ehkä on serkuja ? Olisi niin hienoa kerttoa minun lapsille ja lapsenlapsille , kuka niiten isoäiti oli, mistä hän tuli

Ja, jos minun suomen kieli on vähän huonoa, pyydän anteeksi. Puhun ruotsia, koska isäni muutti meidät Tukholmaan kun olin lapsi. Yritän muistaa suomensanoja, mutta se ei ole helppoa .

Kiiti Tarja

ajattiojriK
Viestit: 146
Liittynyt: 26.03.2017 16:49

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja ajattiojriK » 05.06.2023 02:09

Olisi ehkä helpointa tilata seurakunnalta Sirkka-Liisan syntymätiedot ja vanhempien nimet ja syntymäajat. Maksaa kai jossakin 40 euron paikkeilla ja voi kestää monta kuukautta, mutta tuo olisi helpoin tapa.

TarjaÖrnelund
Viestit: 3
Liittynyt: 01.06.2023 21:02

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja TarjaÖrnelund » 05.06.2023 09:46

Yritin sitä pari vuotta sitten, mutta siitä ei koskaan saanut vastausta. Ja nyt uskon että heillä ei enään ole aikaa, tai mahdollisuuta saada katsoa siihen asiaan. Ainakin lukeen näin siinä sivulla nettissä.

Mutta ehkä joku on minun sukulainen, täi tietää jotakin muuta ” Pöyhönestä” ?

Kiiti että yritit auttaa ❣️

Tarja

matzi
Viestit: 344
Liittynyt: 26.01.2016 15:41
Paikkakunta: Mikkeli/Hirvensalmi/Mäntyharju/Inkeri

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja matzi » 05.06.2023 10:37

Hei!
Kokeilitko aluerekisteriä? Varaudu puolen vuoden odotukseen.

https://www.pedersorenejdensforsamlinga ... lregistret

https://evl.fi/asiointi/aluekeskusrekisterit

maijaliisa
Viestit: 305
Liittynyt: 23.09.2006 20:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja maijaliisa » 05.06.2023 13:20

Oletko kokeillut Helsingin osoiterekisteriä. Vastaavat usein muutamassa päivässä, jos tietoa löytyy. Tosin siis haastava koska vanhempien nimiä ei näy.

https://kaupunginarkisto.hel.fi/aineist ... rekisteri/
Maisa Taipale
Helsinki

TarjaÖrnelund
Viestit: 3
Liittynyt: 01.06.2023 21:02

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinknha

Viesti Kirjoittaja TarjaÖrnelund » 05.06.2023 20:18

Maijaliisa ja Matzi , kiitos ❣️ja yritän käyttää niitä osoittettä , voin löytyä jotakin😁.

Kun äitini oli kuollut olin Ahvenmanmaalle lomalla, yhtenä aamuna luin lehtiä, ja näin että hän oli kuollut. Hän ei ollut niin vanha, olisi täyttänyt 63.

Koska olin paikalla, pystyin järjästämään asiat hänen jälkeen, ja minä ja minun pikkosisko, laitettiin se pesä 3 osaan , vaikka meidän ei olis tarvinnut koska hän ei ollut naimississä kun hän kuoli. Mutta , hänen exmies , ei koskaan ollut jättänyt häntä, vain autoi häntä sairauksen kanssa.

Mutta kuka olisi tienyt että me oltiin elämässä , siis minun sisko ja minä, jos se olisi ollut yksin, jos mnä en olisi ollut lomalla siellä?

Olen ajatellut että isoäitini voi pystynyt elää, sanotaan että se olis ollut 16/17 kun hän sai äitini, siinä tapaudessa se syntyi 1920 ( ?) ja pystyis elää sanotaan vaikka 2005, kuka olisi siinä tapaudessa kertonut meille? Ja miten ne etsivät lapsia ja lapsenlapsia ?


Yritän vaan löytää sitä ” lankaa ” / Tarja

ajattiojriK
Viestit: 146
Liittynyt: 26.03.2017 16:49

Re: Sirkka-Liisa Pöyhönen synt. 1937 Helsinki

Viesti Kirjoittaja ajattiojriK » 05.06.2023 23:52

Kyllä sen sieltä varmaankin kyllä saa. Ehkä aiempi hakemus oli liian laaja tai sekava tai muuten jotenkin erikoinen.

Yrittäisin uudelleen, koska sillä yhdellä vastauksella tulee vanhempien nimet ja hyvässä tapauksessa syntymäajatkin, jolloin 1937 syntyneen äiti olisi syntynyt noin 1892-1920, jolla pääsee jo jäljille sanomalehtiarkiston tai kaupunginarkiston tai rippikirjojen avulla.

Vastaa Viestiin