Alkuun
-
Alkuun
Hei, miten suosittelisitte aloittamaan sukututkimuksen tekemisen? Olisiko esimerkiksi jostain kurssista hyötyä vai onko hankalaa lähteä itse vain selvittämään? Olen hirvittävän kiinnostunut sukujuuristani.
Re: Alkuun
Kolme erinomaista keinoa on päästä alkuun:
1. Kirjastoista löytyvät monenmoiset sukututkimuksen oppaat
2. Sukututkimuskurssit
3. Vertaistuki. Oi jos löytyisi tuttu tai tutuntuttu, joka on harrastanut sukututkimusta. Hänen avullaan pääsisi heti paikalla löytämään tietoja, jotka ovat sellaisia, ettei niitä myöhemmin joudu väärinä hylkäämään.
Jokerina on nämä sukututkimuksen harrastajien nettisivut. Suku Forum ja Sukuhakuri ovat monen harrastajan päivystyksen paikkoja tämän Digiarkiston foorumin lisäksi. Pitää vaan kyetä ylittämään 100 vuoden mittainen turvaraja, sillä tuoreita tietoja ei netissä käsitellä.
1. Kirjastoista löytyvät monenmoiset sukututkimuksen oppaat
2. Sukututkimuskurssit
3. Vertaistuki. Oi jos löytyisi tuttu tai tutuntuttu, joka on harrastanut sukututkimusta. Hänen avullaan pääsisi heti paikalla löytämään tietoja, jotka ovat sellaisia, ettei niitä myöhemmin joudu väärinä hylkäämään.
Jokerina on nämä sukututkimuksen harrastajien nettisivut. Suku Forum ja Sukuhakuri ovat monen harrastajan päivystyksen paikkoja tämän Digiarkiston foorumin lisäksi. Pitää vaan kyetä ylittämään 100 vuoden mittainen turvaraja, sillä tuoreita tietoja ei netissä käsitellä.
-
Re: Alkuun
Haastattele kaikkia mahdollisia omaisia sekä esim. samalla alueella asuneita ja kerää 'lihaa luiden päälle' heidän kertomuksistaan ja muistoistaan omasta lapsuudesta.
Itse missasin vanhempieni kohdalla tämän.
Itse missasin vanhempieni kohdalla tämän.

Maisa Taipale
Helsinki
Helsinki