Wanha Ällipää Suomusjärvi Kettula

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
tsaarima
Viestit: 2
Liittynyt: 29.01.2018 18:54

Wanha Ällipää Suomusjärvi Kettula

Viesti Kirjoittaja tsaarima » 29.01.2018 19:29

Hei! Olen noviisi näissä jutuissa ja juuri vasta liittynyt porukkaan ja huomannut tämän digitietokannan hyvän toimivuuden, jotkut tehneet hyvää työtä. Lähdin opiskelemaan juttuja ja selvittämään anoppini sukujuuria, jotka ovat Kiikalan Johannesludista (lasitehtaalta). Sieltä päädyin Suomusjärven Wanha Ällipää taloon ja torppari Johan Jakobsson s. 6.7. 1823. Kysymykseni liittyy sihen, onko joku tehnyt aiemmin sukututkimusta liittyen Wanha Ällipäähän? Vaikka onkin mielenkiintoista selailla arkistoissa, olisi mukava hyödyntää muidenkin tietoja, jos mahdollista t. Tapsa

Avatar
JaskaS
Viestit: 2416
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Re: Wanha Ällipää Suomusjärvi Kettula

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 29.01.2018 21:59

Johan Jakobssonin oikea syntymäaika on 6.9.1823.
Tässä vielä oikein: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 9&pnum=117
Seuraavassa kopioitu väärin: http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 70&pnum=70
Poika näkyy jatkavan isänsä jälkeen Wuotavan torpparina kunnes päätyy Wanhan Ällipään lampuodiksi.
Isä näyttäisi tulleen Lohjalta, joka tässä viittaa Nummen kappeliin, koska on vihittäessä Leppäkorven Teunulta.

Taitaa olla kyse Emanuelista, jonka poika Väinö Viljakainen oli Johannislundissa autonkuljettajana. Ei mulla muuten olisi häntä tiedoissani, mutta vaimonsa veljien Oton ja Kostin vaimot ovat etäsukulaisia mulle ja/tai serkulleni ja olen näitä lasipruukilaisia muutenkin vähän keräillyt, kun sieltä olen itsekin.

Mutta mistään valmiista tutkimuksista ei ole tietoa.

:) Jaska

tsaarima
Viestit: 2
Liittynyt: 29.01.2018 18:54

Re: Wanha Ällipää Suomusjärvi Kettula

Viesti Kirjoittaja tsaarima » 01.02.2018 01:48

Kiitos vastauksesta. Vaimoni äidin isä on Väinö Imanuel Viljakainen ja Väinön puoliso oli Jenny Maria Saarinen, molemmat elivät Johanneslundissa, missä myös anoppini Kirsti Salin o.s. Viljakainen on syntynyt. Pikku hiljaa tämä sukupuu alkaa selvitä. Wanha Ällipää on mukava nimi, talo nykyään on nimeltään pljon arkisempi Vanhatalo, muuta en vielä tiedä, ehkä edelleen suvulla.

Vastaa Viestiin