Etelä-Savon Korhoset?

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Korhoant
Viestit: 6
Liittynyt: 16.10.2008 18:14
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja Korhoant » 26.10.2013 08:14

Tervehdys.
Olen tässä vajaan vuoden keräillyt yhtenäistä tiedostoa Etelä-Savon Korhosista. Olen yritellyt tuolla Suku Forumilla herätellä keskustelua tästä aiheesta, mutta aika vaisua on ollut. Ei näytä olevan alueen Korhosten tutkijoita?
Onko tällä sivustolla Etelä-Savon Korhosten tutkijoita?
Olen itse keräillyt useta tuhansia nimiä tiedostooni, mutta toistenkin tutkijoiden näkemyksiä kaipaisi.
Siis kaikki sukututkimustieto Korhosista Etelä-Savossa kiinostaa.
Tällähetkellä on menossa Mikkelin Korhosten kartoitus. Oko tietoa?
Asiaa kyselee Martti Korhonen Mikkeli

EevaH
Viestit: 724
Liittynyt: 23.05.2007 23:35
Paikkakunta: Mikkeli/Helsinki

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja EevaH » 26.10.2013 09:55

Minusta kuulosti kummalliselta ettei yhtä Savon vanhimmista ja suurimmista suvuista olisi tutkittu ja kokeilin kirjoittamalla Googleen "Korhonen suku". Osumia tuli vaikka kuinka paljon, sukuseuroja ja julkaisujakin näkyy olevan useita, tässä eka:
http://www.korhostensukuseura.fi/

Itse en ole Korhos-tutkija, yksi kangasniemeläinen Korhos-haara on kuitenkin mieheni esivanhemmissa, ilmaantuvat Kangasniemen Alahovin puustellin lampuodeiksi 1600-1700-lukujen vaihteessa. Kovin paljon en heistä tiedä, mutta toki saat vähäiset tietoni, jos sulla on niille käyttöä.

Korhoant
Viestit: 6
Liittynyt: 16.10.2008 18:14
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja Korhoant » 26.10.2013 10:54

Terve.
Kyllähän Korhosten Sukuseura on tuttu, mutta kun sieltäkin laittavat Korhoskyselyt minulle vastattavaksi.
Kyllähän osumia voi löytyä, mutta onko Etelä-Savon Korhosista vähän laajempaa 1500- luvulta alkavaa?
En ole minä ainakaan onnistunut löytämään?
Terveisin Martti K

AnttiSiiskonen
Viestit: 1
Liittynyt: 14.02.2012 12:35

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja AnttiSiiskonen » 30.10.2013 12:33

En ole Korhosia juurikaan tutkinut, mutta minulla löytyy 9 sukupolven päässä Mikkelissä asunut esivanhempi Anna Korhonen, joka oli naimisissa Antti Siiskosen (eli Anders Siskoin) kanssa. Hän oli syntynyt ilmeisesti 1696. Oletko häneen törmännyt?

Korhoant
Viestit: 6
Liittynyt: 16.10.2008 18:14
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja Korhoant » 30.10.2013 23:07

Terve.
Haukkakorholan Antti Antinpojan tytär Anna näkyy olevan. Minulla on arviona syntymäaika noin 1694. Antti Siiskonen taasen on arvioissani syntynyt noin 1678. Heille olen löytänyt lapset Mikko s. n. 1720 Väätämönsalmen Kähkölässä. Sitten Heiki s.n. 1722 sama paikka. Paavo sitten s.n. 1728 Kähkölässä, hän todenäköisesti kuolee pienenä, koska syntyy vielä toinen Paavo 9.9.1737 Kähkölässä.
Tämän pitemmälle minä en tyttöjen puolelta ole sukua tutkinutkaan.
Terv. Martti K

Korhoant
Viestit: 6
Liittynyt: 16.10.2008 18:14
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja Korhoant » 31.10.2013 23:14

EevaH kirjoitti:Minusta kuulosti kummalliselta ettei yhtä Savon vanhimmista ja suurimmista suvuista olisi tutkittu ja kokeilin kirjoittamalla Googleen "Korhonen suku". Osumia tuli vaikka kuinka paljon, sukuseuroja ja julkaisujakin näkyy olevan useita, tässä eka:
http://www.korhostensukuseura.fi/

Itse en ole Korhos-tutkija, yksi kangasniemeläinen Korhos-haara on kuitenkin mieheni esivanhemmissa, ilmaantuvat Kangasniemen Alahovin puustellin lampuodeiksi 1600-1700-lukujen vaihteessa. Kovin paljon en heistä tiedä, mutta toki saat vähäiset tietoni, jos sulla on niille käyttöä.
Terve.
En huomannut aiemmin tuota tarjousta Kangasniemen Korhosista. Mielihyvin otan tiedot vastaan. Olen tosin aikapaljon jo aiemmin tutkinut Kangasniemenkin Korhosia alkaen 1550-luvun vaiheilta Antti Korhosesta. Silti on hyvä saada muidenkin näkemyksiä asiasta. Nuo vanhat tiedot on niin hataria ja epätarkkoja, että aina on tarkistamisen varaa.
Siis tiedot on tervetulleita.
Terveisin Martti K

EevaH
Viestit: 724
Liittynyt: 23.05.2007 23:35
Paikkakunta: Mikkeli/Helsinki

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja EevaH » 02.11.2013 13:19

OK, laitatko sähköpostiosoitteesi vaikka yksärillä, niin kokoan sulle tiedot koneeni kätköistä. Mitään sukututkimusohjelmaa mulla ei ole.

Korhoant
Viestit: 6
Liittynyt: 16.10.2008 18:14
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Re: Etelä-Savon Korhoset?

Viesti Kirjoittaja Korhoant » 02.11.2013 21:13

EevaH kirjoitti:OK, laitatko sähköpostiosoitteesi vaikka yksärillä, niin kokoan sulle tiedot koneeni kätköistä. Mitään sukututkimusohjelmaa mulla ei ole.
Terve.
Napsauta siellä minun vastauksen oikessa sivussa Korhoantin nimen alapuolella olevaa sinistä pallukkaa, niin aukea sivut, jossa on sähköpostiosoitteeni.
Terveisin Martti K

Vastaa Viestiin