Gunilla Porthana, Joroinen

Tänne voit lähettää sukututkimukseen liittyviä kysymyksiä, henkilöhakuja, linkkivinkkejä ja muuta sellaista.
Regina
Viestit: 12
Liittynyt: 02.07.2012 15:53

Gunilla Porthana, Joroinen

Viesti Kirjoittaja Regina » 26.01.2013 08:24

Kuka mahtoi olla Gunilla Porthanan isä?
Hänellä näkee patronyymiä Andersdotter, mutta toisaalla hänet mainitaan Sigfried Gustavsson Porthanuksen tyttäreksi.
Gunilla oli naimisissa Joroisten nimismiehen Zacharias Josefsson Willanderin kanssa. Heillä oli ainakin tytär Anna Willander, joka avioitui Johan Oxmanin kanssa. Zacharias kuoli ilmeisesti vuonna 1697. Leskeksi jäätyään Gunilla avioitui Jonas Persson Walliuksen kanssa.
Regina

"Meitä ennen eläneet ihmiset olivat täsmälleen yhtä oikullisia ja arvaamattomia ja häilyväisiä kuin tämän päivän ihmiset." Carol Shields

karisalm
Viestit: 223
Liittynyt: 13.02.2010 09:56
Paikkakunta: Sääksmäki
Viesti:

Re: Gunilla Porthana, Joroinen

Viesti Kirjoittaja karisalm » 26.01.2013 10:19

Hei

Oxmanit kuuluvat esivanhempiini ja olen merkinnyt että Johan Oxmanin puolison Anna Zachariasdotterin äiti oli Catharina Haslandra, Gunilla Porthan oli aviossa Johan Willanderin kanssa josta tuomiokirjalinkki http://www.sukuhistoria.fi/sshy/sivut/j ... 38&pnum=87 jossa Anna Johansdotter Willandra mainitsee äitinsä Gunilla Portanan.

Regina
Viestit: 12
Liittynyt: 02.07.2012 15:53

Re: Gunilla Porthana, Joroinen

Viesti Kirjoittaja Regina » 26.01.2013 12:45

Kiitos, Esko.
Olen itsekin sukua Oxmaneille - löytyihön se meidänkin välillämme linkki. Olen Johan Oxmanin ja Anna Z-dotter Willanderin jälkeläinen.

Sukupuuhuni olen merkinnyt linkin näin:

Bertil Oxman (1667-1735) pso Maria Glomerus ((c. 1670-1711)
heillä poika
Johan Oxman (1691-1753) pso Anna Zachariadotter Willander (1690-1767)

Jatko on Genoksen artikkelista Willand och Willander i Savolax (Luther, Falck):

Zacharias Josefinpoika Willander, Joroisten nimismies, k. 1697 pso Gunilla Andersintytär Porthana
heillä tytär Anna Zachariandotter, joka avioitui siis Johan Oxmanin kanssa.

Kuka oli Johan Willander? Catharina Haslandrastakaan en ole koskaan kuullut.
Regina

"Meitä ennen eläneet ihmiset olivat täsmälleen yhtä oikullisia ja arvaamattomia ja häilyväisiä kuin tämän päivän ihmiset." Carol Shields

karisalm
Viestit: 223
Liittynyt: 13.02.2010 09:56
Paikkakunta: Sääksmäki
Viesti:

Re: Gunilla Porthana, Joroinen

Viesti Kirjoittaja karisalm » 26.01.2013 15:21

Hei
Bertil Oxman (1667-1735) pso Maria Glomerus ((c. 1670-1711)
Em pariskunnan poika Bertil Oxman s. noin 1702 on esi-isäni.

Pitänee tutustua tuohon Genoksen artikkeliin.

T: Esko

Regina
Viestit: 12
Liittynyt: 02.07.2012 15:53

Re: Gunilla Porthana, Joroinen

Viesti Kirjoittaja Regina » 26.01.2013 17:28

Samaa sukuhaaraa näköjään ollaan.
Ollaan yhteyksissä tuosta Gunilla Porthanista, josko jotain varmistusta hänen isästään löytyisi. Luulen, ettei hänelle ole löytynyt esivanhempia siitä yksinkertaisesta syystä, ettei ketään Anders Porthania ole. Itse en ainakaan ole löytänyt Andersia mistään lähteistä. Joroinen paikkana taas viittaisi jonkinlaisesta yhteydestä Sigfrid Porthaniin.
Regina

"Meitä ennen eläneet ihmiset olivat täsmälleen yhtä oikullisia ja arvaamattomia ja häilyväisiä kuin tämän päivän ihmiset." Carol Shields

Vastaa Viestiin