Kiitos täydennyksistä Marja! Cnutin ja Carinin kuolinvuodet ovat minulta puuttuneet ja tuo tieto auttaa rajaamaan tarkan kuolinajan etsimistä kirkonkirjoista.
Mitä tulee Cnutin syntymään, tsekkasin Hiskin avulla kaikki Rautalammilla 1695-1705 syntyneet eikä häntä löydy listauksesta. Familysearch.orgissa on mainittu 'noin 1698', mutta kirkonkirjoista ei löydy merkintää tätä vuosilukua tukemaan. Itse olen merkinnyt hänen syntymävuodekseen 'noin 1696', ihan vaan siitä päätellen, että siltä vuodelta ei kirkonkirjamerkintöjä ole säilynyt. Tai sitten hän on syntynyt ennen vuotta 1695.
Jonkinlaista vahvistusta asiaan saattaa antaa tämä aukeama Rautalammin vihityistä:
http://www.sukuhistoria.fi/sshy/kirjat/ ... 01/126.htm. Oikeanpuoleisella sivulla, vuoden 1696 merkintöjen suunnilleen keskivaiheilla on erotettavissa nimi Walborg. Muusta en ainakaan minä saa selvää.. Kyseessä voi olla Cnut Matilaisen ja Walborg Matilaisen vihkimerkintä - tai sitten ei. Voisiko joku taitavampisilmäinen antaa tästä arviota?
Lars Hänninen kuoli Laukaan Tiitilässä 15.7.1798 horkkatautiin.
Juhana