Jäsenien aineistosta

Suomen Sukuhistoriallisen Yhdistyksen toimintaan ja nettisivuihin liittyvät keskustelut.
Iskelma85
Viestit: 1
Liittynyt: 07.01.2008 17:58

Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja Iskelma85 » 16.02.2008 00:36

Hei! Saako Digiarkiston jäsenet laajemmin aineistoa näkyviin? siis jos liittyy jäseneksi niin näkeekö kuntien kirjonkirjoja myöhemmälle ajalle esim. Viitasaaren kirjoja tuonne 1900 -luvun alkuun? (nyt loppuu jo vuoteen 1883)

Avatar
JaskaS
Viestit: 2416
Liittynyt: 03.11.2006 01:04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JaskaS » 16.02.2008 01:21

Ehdottomasti kyllä :D
Pääsee silloin myöskin katsomaan Jäsenille-foorumiin listaa näistä tuoreemmista.

Sinun kannattaa näemmä liittyä 8)

:) Jaska

markkuhe1
Viestit: 1
Liittynyt: 18.02.2008 21:23

Viesti Kirjoittaja markkuhe1 » 05.03.2008 15:21

Hei
Olen vähän ihmetellyt missä ovat Jaakkiman tiedot?

Viola N
Viestit: 74
Liittynyt: 09.05.2008 21:35
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja Viola N » 03.09.2008 18:06

Olen ollut jo jonkin aikaa jäsenenä, mutta en vain pääse jäsenille tarkoitettuja viestejä katselemaan. Ei tekstin mukaan ole oikeuksia. Olen yrittänyt kirjautua suoraan sekä SSHY:n kautta ja antanut uudet salasanatkin. Mitähän pöllöä taas olen onnistunut tekemään vai onko minut kipattu jo saman tien ulos SSHY:stä?
Digiarkiston lisäpalvelujakaan en ole onnistunut löytämään. Uuden näköinen sivu kyllä oli, mutta samat rippikirjat.

Syysterveisin

Orvokki :roll:

ara
Viestit: 12
Liittynyt: 13.03.2009 15:48
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja ara » 17.03.2009 11:20

Kovasti ihmettelen myös, että "Jäsenille"-sivut eivät aukea SSHY:n jäsenelle. Jostakin löysin viittauksen, että tähän ryhmään pitäisi myöskin pyrkiä erikseen, mutta en löydä ko. käyttäjäryhmän linkkiä ja muutenkin ihmettelen miksi näin pitäisi toimia. Pitäisikö "Jäsenille"-foorum nimetä uudelleen ko. ryhmän kuvaamaan ko. ryhmän tarkoitusta :?:

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja jani » 17.03.2009 17:43

Vastasinkin aralle jo erikseen, mutta muillekin tiedoksi, että pyrin liittämään SSHY:n jäsenet automaattisesti tuohon sshy-ryhmään, jotta he pääsevät rekisteröinnin aktivoimisen jälkeen lukemaan myös sitä. En voi kuitenkaan tätä tehdä, jos rekisteröinnissä käytetty sähköpostiosoite ei vastaa jäsentietokannassamme olevaa sähköpostiosoitetta. Jos käyttäjätunnuksena on käytetty nimeä, saatan kysyä käyttäjältä jäsennumeroa/toista osoitetta, jotta voin varmentaan jäsenyyden. Muussa tapauksessa joutuu käyttäjä itse anomaan ryhmän jäsenyyttä. Se onnistuu menemällä "Omat asetukset" valikon sivulle "Käyttäjäryhmät". Valitse "sshy" ja alhaalta "Liity valittuihin" sekä "Lähetä". Kannattaa samalla lähettää minulle viesti, jossa kerrotte joko jäsennumeronne taikka jäsentietokannastamme löytyvän sähköpostiosoitteesi. Se nopeuttaa jäsenyyden tarkistamista.

Joissain tapauksissa en ole liittänyt käyttäjää ryhmän jäseneksi, koska he ovat liittyneet foorumille samaan aikaan kun yhdistykseen (eli lasku on vielä maksamatta). Näissä tapauksissa olen koettanut muistaa tarkistaa maksut myöhemmin, mutta nopeammin ryhmän jäseneksi pääsee yllä mainitulla tavalla.
----- Jani Koski -----

Metsämökin tonttu
Viestit: 1
Liittynyt: 29.03.2010 21:44

Re: Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja Metsämökin tonttu » 04.04.2010 19:12

Hei

Minkä otsikon alta pääsee jäsenille tarkoitettuun tuoreempaan aineistoon+ Olen jäsen, enkä löydä itse lähettämiäni tiedostoja, enkä muitakaan 100 v vanhoja netistä. :shock:

Avatar
jani
Ylläpitäjä
Viestit: 1280
Liittynyt: 09.08.2006 00:16
Paikkakunta: San Jose

Re: Jäsenien aineistosta

Viesti Kirjoittaja jani » 04.04.2010 20:25

Sieltä SSHY:n etusivulta vasemmalta otsikko Kuvatietokanta. Tai vaihtoehtoisesti ensin Jäsensivut ja sitten sieltä Kuvatietokanta.
----- Jani Koski -----

Vastaa Viestiin